Obecny czas: 24 Kwi 2024, 20:49

opis pokoju - sprawdzenie

Tu rozwiążesz swoje problemy związane z językiem niemieckim.

Post » 16 Lis 2010, 22:27


To mój pierwszy post tutaj, więc - guten Tag!
Uśmiechając się proszę o sprawdzenie tego krótkiego opisu ;)
Z góry dziękuję, za wskazanie/poprawienie/wytłumaczenie błędów.

In meinem Zimmer gegenüber einer Tür steht eine Schrank, auf rechts zwei Sofas und zwischen, unter einem Fenster, steht ein Schreibtisch, wo immer vielen Sachen liegt. Vor dem Schreibtisch steht ein Stuhl. Ich habe zwei Betten, denn wohne mit meinem Bruder. Auf links ist eine kleine Kommode und neben steht eine Übung Gerät(? przyrząd do ćwiczeń). Auf einem Boden liegt ein großes Teppich. Auf dem Schreibtisch steht ein Computer. Wände sind grün
Awatar użytkownika

  • Posty:3
  • Rejestracja: 16 Lis 2010, 22:14
  • Miejscowość: Łódź

  • Post » 16 Lis 2010, 22:29


    Ładny opis:) Oczywiście, błędy zawsze są,ale ogólnie ładnie piszesz.

    In meinem Zimmer steht eine Schrank gegenüber der Tür (komentarz: "steht"- czasownik- zawsze na II miejscu; einer Tür zamieniłam na der Tür, bo tak brzmi jakoś naturalniej i mam nadzieję, że się nie mylę- najwyżej Koledzy mnie poprawią) , auf rechts (nie spotkałam się z "auf rechts"- ,może być samo "rechts") zwei Sofas und dazwischen (tam pomiędzy; pomiędzy nimi), unter einem Fenster, steht ein Schreibtisch, wo immer vielenSachen liegt liegen . Vor dem Schreibtisch steht ein Stuhl. Ich habe zwei Betten, denn( ich) wohne mit meinem Bruder (opuszczenie zaimka brzmi tu jakoś "egzotycznie"- możesz jednak dać to drugie "ich", to wtedy czuć ów szyk prosty po denn ;) ). Auf links ist (albo befindet sich - znajduje się) eine kleine Kommode und daneben (tam obok, obok niej) steht eine Übung Gerät(? przyrząd do ćwiczeń) (<- gdzie to znalazłeś? w Ponsie znalazłam "Simulator", a także "das Laufband" - bieżnia do ćwiczeń. Jeszcze do tego wrócę) . Auf einem dem Boden (bo podłoga jest jedna i konkretna, jak drzwi) liegt ein großes Teppich. Auf dem Schreibtisch steht ein Computer. Die Wände sind grün.

    Odnośnie tych "da" które Ci dopisałam do przyimków: "Da(r)" dopisujesz do przyimka (jako przedrostek) gdy mówisz o konkretnym miejscu, rzeczy itp. i pomijasz rzeczownik(i). Na przykład:
    Es gibt einen Stuhl und ein Fenster. Dazwischen (pomiędzy nimi) befindet sich ein Papierkorb.
    Albo: mówisz o biurku- Schreibtisch, Schreibtisch... itd. W kolejnym zdaniu chcesz wyrazić: "Lampa wisi nad nim/ tam ponad" - Die Lampe hängt darüber.
    Gdybyś miał to samo z rzeczownikiem,to trzeba by napisać: "Die Lampe hängt über dem Schreibtisch".

    Odnośnie przyrządu do cwiczenia, prosiłabym o pomoc innych Forumowiczów- właśnie pakuję się na wyjazd i nie mam czasu szukać ;)
    Maturzystka, nie germanistka ;-)
    Awatar użytkownika

  • Posty:58
  • Rejestracja: 09 Paź 2010, 19:57
  • Miejscowość: Suwałki

  • Post » 16 Lis 2010, 23:04


    Wielkie dzięki za poprawienie i opisanie błędów (nie należę do grupy ludzi, którzy niemieckiego uczą się by zdać, uczę się go na poważnie, więc takie rady przydadzą się na przyszłość!).
    Gdzie znalazłem tłumaczenie tego dziwnego słowa 'przyrząd do ćwiczeń'? Na googlu translatorze, generalnie nie korzystam ze słowników internetowych(wole tradycyjne), więc nie mam rozeznania, który jest najlepszy.
    Jeszcze raz - DANKE SCHÖN!
    Awatar użytkownika

  • Posty:3
  • Rejestracja: 16 Lis 2010, 22:14
  • Miejscowość: Łódź

  • Post » 16 Lis 2010, 23:24


    eine Schrank -> der Schrank
    auf rechts
    unter einem Fenster, steht ein Schreibtisch (ohne Komma), wo immer vielen Sachen liegt liegen.
    Ich habe zwei Betten, denn ich wohne mit meinem Bruder.
    Auf Links/auf der linken Seite ist/befindet sich eine kleine Kommode und daneben steht eine Übungsgerät/Trainingsgerät (das Gerät).
    Auf einem dem Boden (...)


    propozycja
    błąd
    dodatkowa informacja

    @Kasia B

    Kennst du den Skrjabin Aleksandr/Skriabin Alexander? Er hat super Klavier gespielt.
    Ostatnio edytowany przez Japanese, 17 Lis 2010, 11:35, edytowano w sumie 1 raz
  • Posty:1991
  • Rejestracja: 06 Lis 2010, 21:33

  • Post » 16 Lis 2010, 23:32


    dank schön, daß ihr mir geholfen habt!
    Awatar użytkownika

  • Posty:3
  • Rejestracja: 16 Lis 2010, 22:14
  • Miejscowość: Łódź

  • Post » 16 Lis 2010, 23:36


    In meinem Zimmer gegenüber der Tür steht ein* Schrank. Rechts davon befinden sich zwei Sofas, und dazwischen steht ein Schreibtisch unter dem Fenster. Auf dem Schreibtisch liegen immer viele Sachen. Vor dem Schreibtisch steht ein Stuhl. Ich habe zwei Betten (im Zimmer), denn ich wohne (darin²) mit meinem Bruder. Auf links der linken Seite befindet sich eine kleine Kommode und daneben steht ein Übungsgerät. Auf dem Boden liegt ein großer³ Teppich. Auf dem Schreibtisch steht ein Computer. Die Wände sind grün.

    *der Schrank
    ²darin=in dem Zimmer
    ³der Teppich

    Co do "stron": albo links/rechts albo auf der rechten/linken Seite ale nie auf rechts


    //EDIT: za długo pisałam :)
    Awatar użytkownika

  • Posty:124
  • Rejestracja: 27 Wrz 2010, 16:39
  • Miejscowość: Kiel

  • Post » 17 Lis 2010, 00:10


    Sebastian,

    herzlich Willkommen im besten Deutsch-Forum des Universums (bis zum Sombreronebel im Sternbild der Jungfrau reichen unsere Wurzeln).

    :-)))
    Es kommt immer auf den Kontext an.
    Awatar użytkownika

  • Posty:6925
  • Rejestracja: 12 Wrz 2010, 11:48
  • Miejscowość: FFM

  • Post » 17 Lis 2010, 07:06


    sebastian napisał(a):nie należę do grupy ludzi, którzy niemieckiego uczą się by zdać, uczę się go na poważnie


    To witaj w klubie ;) i zostań z nami na dłużej ;) Mamy tu mnóstwo ciekawych rzeczy o języku niemieckim.

    Japanese napisał(a):@Kasia B
    Kennst du den Skrjabin Aleksandr/Skriabin Aleksander? Er hat super Klavier gespielt.


    Ja, ich kenne ihn ziemlich gut. Seine Werke finde ich interessant :)
    Maturzystka, nie germanistka ;-)
    Awatar użytkownika

  • Posty:58
  • Rejestracja: 09 Paź 2010, 19:57
  • Miejscowość: Suwałki


  • Wróć do Pomoc językowa

    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości

     
    Powered by phpBB © phpBB Group. | Idol designed by Planetstyles.com
     Nawigacja