Forum jÄ™zyka niemieckiego • Zobacz temat - sÅ‚ownik duden
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 05:56

słownik duden

Tematy związane z nauką języka niemieckiego.

Post » 03 Cze 2011, 18:47


Witam chciałabym prosić o radę ponieważ moja germanistka w szkole poleciła mi słownik dudena niemiecko-niemiecki i mówiła,że jak chce iść na germanistykę i się pasjonuje tym językiem to jak najbardziej mi się przyda a zarazem druga germanistka która uczy mnie przez 2 tygodnie na kursie to mówi,że jeszcze nie bo to dla studentów i żebym na razie korzystała ze zwykłego słownika itd i teraz nie wiem czy go kupić.Dziękuję z góry za radę:)
  • Posty:19
  • Rejestracja: 27 Mar 2011, 15:20

  • Post » 03 Cze 2011, 20:46


    Studiuję germanistykę. Na Twoim miejscu nie kupowałbym go. Póki co możesz korzystać z bezpłatnej wersji online: http://www.duden.de/. Bo tak na dobrą sprawę po co Ci on? A w której klasie jesteś?
    Awatar użytkownika

  • Administrator
  • Posty:793
  • Rejestracja: 23 Sie 2010, 22:11
  • Miejscowość: Szczecin

  • Post » 03 Cze 2011, 20:47


    Kochana, jeżeli jesteś za niemieckim, to posłuchałbym pierwszą Panią, a dlaczego?

    Jak ktoś chce n.p. uczyć się informatyki, to na pewno nie będzie czekać to tego momentu, aż dostanie się na studia, tylko kupuje koma już, od zaraz, by być jeszcze lepiej przygotowanym na swoje studia. A jak się inaczej rozmyśli, to przynajmniej zna się na kompie i ma więcej szans na innych kierunkach.

    W Twoim wypadku mamy tą samą sytuację. Chcesz studiować, czy planujesz studiować Germanistykę, więc musisz już umieć posługiwać się słownikiem, wiedzieć co te wszystkie skróty znaczą, w innym wypadku każdy Cię wyśmieje, a jak się na coś innego zdecydujesz, to wiesz, co i jak w każdym słowniku, skróty, wyjaśnienia, itd.

    Dużo pisania, ale krótki "Sinn", pierwsza nauczycielka ma więcej w głowie jak ta druga. :)

    PS: Słownik bierz zawsze na wykłady!
  • Posty:1991
  • Rejestracja: 06 Lis 2010, 21:33

  • Post » 03 Cze 2011, 21:03