Obecny czas: 25 Maj 2018, 15:29

Tłumaczenie

Tu rozwiążesz swoje problemy związane z językiem niemieckim.

Post » 15 Maj 2018, 11:57


Witam
Jako pracę domową miałam za zadanie przetłumaczyć tekst o tematyce motoryzacyjnej. Przetłumaczyłam go, jednak ze względu na fakt, że nie bardzo znam się na samochodach, prosiłabym aby ktoś naniósł korekty na moje wypociny. Z góry dziękuję.

Tekst:
Der Kombi zeigt echtes Form.
Nanu, was ist denn da passiert? Der Hyundai ix35 wirkt im Design so bemüht, als sei Auffallen an sich schon eine Qualität. Egal, Schönheit liegt ja bekanntlich im Auge des Betrachters. Die dynamisierte Karosserie des Korea-SUV bringt aber auch handfeste Nachteile mit sich, Und die betreffen vor allem die zweite Reihe. Auf knapp geschnittenen Polstern finden Erwachsene nur noch gerade so eine erträgliche Sitzposition, die winzigen Fensterflächen vermitteln zudem das unangenehme Gefühl, eingesperrt zu sein.
Auch der Fahrer hat im ix35 keinen Platz an der Sonne: Am modern eingerichteten Cockpit kann er sich nur kurz freuen. Beim Blick zurück sieht er, dass er nicht viel sieht. Durch das lächerliche dritte Seitenfenster erkennt er höchstens die Klingel eines abbiegenden Fahrrads, der Rückraum erscheint fast komplett geschlossen.
Obwohlder i40 Kombi 36 Zentimeter lönger ausfällt, rangiert er sich mit ihm deutlich angenehmer. Die Länge verschafft dem Kombi außerdem klare Vorteile beim Kofferraum (553-1719 l zu 465-1436 l). Dass der SUV sich 20 Zentimeter höher streckt, bringt diesem hier keinen Nutzen. Im Gegenteil: Sowohl Kombi als auch SUV treten zwar mit 135 PS an. Wegen der schlechteren Aerodynamik und weil er sich üppige zwei Liter Hubraum gönnt (Kombi: 1,7), schluckt der SUV aber pro 100 Kilometer 0,7 Liter mehr.
Endgültig entscheidet der Kombi das Duell durch sein Fahrverhalten für sich. Obwohl der i40 auch keine Sänfte ist, federt er um eigenes angenehmer als der störrische ix35. Und auch den Alpenpass stürmt man im Kombi entspannter. Nur beim Preis kann der ix35 noch mal kurz locken - er spart zum i40 satte 3600 Euro.

Tłumaczenie:
Nanu, co się stało? Hyundai ix35 sprawia wrażenie w konstrukcji/ w designie tak nienaturalnego, jak gdyby zwrócenie na siebie uwagi było już jakością. Nieważne, jak wiadomo piękno skrywa się w oczach/ piękno jest widziane oczami obserwatora. Zdynamizowana karoseria koreańskiego SUV-u również przynosi ze sobą pewne wady. I przede wszystkim dotyczą one drugiego rzędu/ drugiej linii. W przypadku marnie wyciętych tapicerek, dorośli odnajdują w nich zaledwie znośną pozycję siedzącą, a małe powierzchnie okien sprawiają poza tym nieprzyjemne uczucie bycia zamkniętym.
Również kierowca nie ma miejsca na słońcu w ix35: Z nowocześnie wyposażonego kokpitu może się cieszyć tylko przez krótką chwilę. Patrząc do tyłu zauważa on, że niewiele widzi. Przez żałosne trzecie okno boczne rozpoznaje on co najwyżej dzwonek skręcającego roweru, tylna przestrzeń wydaje się być prawie całkowicie zamknięta.
Chociaż Hyundai i40 Kombi jest dłuższy o 36 centymetrów, zajmuje pozycję znacznie przyjemniejszego. Poza tym długość dostarcza Kombi jasne zalety jeśli chodzi o bagażnik (553-1719 l zu 465-1435 l). Fakt, że SUV rozciąga się o 20 cm wyżej, nie przynosi tutaj żadnych korzyści. Wręcz przeciwnie: Zarówno Kombi jak i SUV mają w prawdzie 136 koni mechanicznych. Z powodu gorszej aerodynamiki i ponieważ dopuszcza obfitą dwulitrową pojemność skokową (Kombi 1,7), SUV spala jednak 0,7 litra więcej na 100 kilometrów.
Ostatecznie Kombi wygrywa pojedynek poprzez swoją dynamikę pojazdu. Chociaż i40 nie jest lektyką, jest o wiele przyjemniejszy niż uparty ix35. Także pokonanie przełęczy alpejskiej będzie przyjemniejsze w Kombi. Tylko cena ix35 może zwabić przez chwilę – w porównaniu do i40 oszczędza się 3600 euro.
  • Posty:9
  • Rejestracja: 03 Sty 2016, 18:40

  • Wróć do Pomoc językowa

    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

     
    Powered by phpBB © phpBB Group. | Idol designed by Planetstyles.com
     Nawigacja